FANDOM

Postacie, które możemy spotkać na swojej drodze w karczmach znajdujących się w większych miejscowościach (np. Tihr czy Suno). Możemy zarządzać ich ekwipunkiem a także umiejętnościami. Niektórzy z bohaterów dogadują się między sobą (np. Alayen i Ymira), co zwiększa ich morale, jednak bohaterowie mogą się też kłócić (np. Bunduk i Lezalit). W dodatku Warband możemy ich mianować swoimi wasalami, jeśli zostaniemy władcą królestwa.

Lista wszystkich towarzyszy w M&B Warband Edytuj

  • Alayen - jest to szlachecki bohater mający powiązania z Vaegirami. Jego zatrudnienie kosztuje nas 300 denarów. Dogaduje się z: Ymirą, nie dogaduje się z: Marnidem, Nizarem i Baheshturem. Nie lubi też nie wykonywania zadań. Jeśli nadamy mu ziemie, będzie rekrutował Vaegirów.
  • Arimenner - specjalizuje się w inżynierii. Dołączy do naszego oddziału za całe 300 denarów. Dogaduje się z: Lezalitem, nie dogaduje się z: Jeremusem, Klethi i Katrin. Nie lubi także kiedy zabraknie nam pożywienia, gdy poniesiemy spore straty w walce, oraz gdy nie wykonamy zadania. Jest powiązany z Durqubą i Narrą. Jeśli nadamy mu ziemie inni lordowie przyjmą to źle, ponieważ Artimenner nie jest szlacheckiego pochodzenia.
  • Baheshtur - bohater szlacheckiego pochodzenia powiązany z Tulgą. Jego główną zaletą jest bycie łucznikiem konnym. Jego rekrutacja będzie nas kosztować 400 denarów. Dogaduje się z: Rolfem, nie dogaduje się z: Katrin, Marnidem i Ymirą. Nie lubi gdy zabraknie nam pożywienia, pieniędzy na żołd, ucieczki z walki i ponoszenia dużych strat. Po nadaniu mu ziem będzie rekrutował wojska Khergickie.
  • Borcha - bohater bandyta. Powiązany z Ichamur. Będzie nas on kosztować 300 denarów. Dogaduje się z: Marnidem, nie dogaduje się z: Deshavi, Klethi oraz Alayenem. Nie lubi gdy ponosimy duże straty w walce, ale za to ucieszy go ucieczka z pola walki oraz plądrowanie wsi. Jeśli nadamy mu ziemie, nasi lordowie oburzą się gdyż nadaliśmy ziemię bandycie.
  • Bunduk - kusznik pochodzący z Królestwa Rhodoków, mający powiązania z Jelkalą. Jego wynajęcie uszczupli nasz skarbiec o 200 denarów. Dogaduje się z: Katrin, nie dogaduje się z: Lezalitem, Rolfem i Nizarem. Plądrowanie wsi i ponoszenie strat będzie go denerwować, a po nadaniu ziem będzie chciał być nazywany Trybunem Bundukiem, niestety stracimy wiele w oczach naszych lordów.
  • Deshavi - łuczniczka nieszlacheckiego pochodzenia wywodząca się z Królestwa Nordów. Ma powiązania z miejscowością Tihr. Jeśli ją spotkamy dołączy do naszej kompanii za darmo. Dogaduje się z: Klethi, nie dogaduje się z: Borchą, Rolfem i Bundukiem. Nie lubi gdy zabraknie nam jedzenia lub gdy nasza kompania gwałtownie się skurczy w wyniku dużych strat. Oczywiście gdy nadamy jej ziemie nasi lordowie oburzą się.
  • Firentis - bohater szlacheckiego pochodzenia, z powiązaniami z Suno. Gdy go napotkamy dołączy się do nas zupełnie za darmo, gdyż będzie chciał odkupić swoje winy (zabójstwo brata). Dogaduje się z: Jeremusem, nie dogaduje się z: Nizarem, Katrin i Rolfem. Nie uważa za słuszne plądrowania wiosek, nie wypełniania zadań oraz dużej ilości walk. Gdy nadamy mu ziemie, będzie rekrutował wojska Swadian.
  • Jeremus - jest lekarzem, gdy go napotkamy dołączy do naszej kompanii za darmo, gdyż poszukuje wrażeń. Powiązany z Halmar. Dogaduje się z: Firentisem, nie dogaduje się z: Arimennerem, Matheldą oraz Klethi. Nie przypadnie mu do gustu plądrowanie wiosek, wykonywanie zadań dla wieśniaków oraz zbyt częsta walka.
  • Rolf - na razie bez opisu.
  • Nizar - na razie bez opisu.
  • Klethi - na razie bez opisu.
  • Katrin - na razie bez opisu.
  • Matheld - na razie bez opisu.
  • Marnid - na razie bez opisu.

Bohaterowie z M&B Ogniem i Mieczem Edytuj