FANDOM

W każdym mieście w Calradii mamy możliwość otworzenia faktorii. W zależności od rodzaju produkuje ona dane dobra na większą skalę, a my zyskujemy (lub tracimy) na ich sprzedaży. Nie możemy mieć dwóch firm w jednym mieście. 

ZałożenieEdytuj

Aby stworzyć własny interes w danym mieście, musimy porozmawiać z tamtejszym mistrzem gildii. Pytamy go o faktorie i wybieramy jeden z dostępnych rodzajów firm. Kiedy już, którąś wybierzemy, otrzymujemy informacje na temat produktywności, wydatków oraz zysków. Jeżeli uważamy, że dany biznes nam się nie opłaca, rezygnujemy. Jeśli zdecydujemy się na inwestycje, musimy zapłacić pewną kwotę zależną od rodzaju firmy. Następnie musimy poczekać jakiś czas (ok. 7 dni), a potem nasza fabryka rozpocznie produkcję.

ZarządzanieEdytuj

Kiedy minie czas oczekiwania na otwarcie firmy, do naszego raportu finansowego, zostanie dodana linijka z dochodami z fabryki, a my będziemy mogli takową odwiedzać w różnych celach.

Wszystkie faktorie mają taki sam system działania. Używają jednego (lub więcej) towaru i produkują inny. Twoja firma samodzielnie będzie dostarczać sobie potrzebne zasoby kupując je na rynku, podobnie jak będzie samodzielnie je sprzedawać. My zaś otrzymujemy pieniądze pozostałe ze sprzedaży. Jeśli jednak zauważymy, że w jakimś innym mieście towary do produkcji są tańsze niż w tamtym, możemy zakupić je, a następnie dodać je do inwentarza firmy (opcja dostępna u mistrza faktorii), podobnie jak możemy nakazać zmagazynować wyprodukowane dobra  i sprzedać je gdzie indziej za wyższą cenę.

Koszty i zyskiEdytuj

Faktorie to świetny sposób na zainwestowanie pieniędzy. Kiedy chcemy założyć firmę warto pamiętać o tym,aby był to typ produkujący towary trudno dostępne w danym regionie. Dodatkowo możemy być pewni, że w mieście, gdzie jest nasza faktoria, nigdy nie zabraknie produkowanego towaru.

Koszty -

  • Kupno towarów do produkcji

Zyski -

  • Sprzedaż wyprodukowanych dóbr

RodzajeEdytuj

Na chwilę obecną w grze mamy do wyboru następujące rodzaje faktorii:

  • Młyn - produkuje: chleb, wymaga: zboże
  • Huta - produkuje: narzędzia, wymaga: sztaba żelaza
  • Browar - produkuje: Piwo, wymaga: Zboże
  • Winiarnia - produkuje: Wino, wymaga: Winogrona
  • Tłocznia oleju - produkuje: Olej, wymaga: Oliwki
  • Garbarnia - produkuje: Wyrób skórzany, wymaga: skóry
  • Tkalnia - produkuje: Sukno, wymaga: Wełna
  • Farbiarnia - produkuje: aksamit, wymaga: barwnik

Więcej z Fandomu

Losowa wiki