FANDOM

Napoleonic Wars
251682
Producent TaleWorlds
Wydawca Paradox Interactive
Data wydania 19 kwietnia 2012
Gatunek cRPG
Tryb gry Multiplayer
Platforma PC
Kategoria wiekowa PEGI: 16+

Mount & Blade: Warband: Napoleonic Wars to płatny, niesamodzielny dodatek do gry Mount & Blade: Warband, który został wydany w 2012r. Rozszerzenie skupia się wyłącznie na rozgrywce multiplayer.

Opis Edytuj

Dodatek wprowadza szereg ulepszeń do podstawowej wersji gry, ale także wprowadza ponad 220 unikalnych jednostek, należących do pięciu krajów, biorących udział w konflikcie wywołanym przez Napoleona. Do naszej dyspozycji oddana została cała gama ówczesnych oddziałów piechoty, kawalerii oraz artylerii, w tym zarówno standardowe działa jak i moździerze. Nowośćią jest tryb dowódcy, w którym kierujemy oddziałami sterowanymi przez AI (sztuczną inteligencję). Model rozgrywki został poprawiony i udoskonalony, wprowadzając nowe metody walki, nieobecne w Warband. Tradycyjnie twórcy serii dbają o realizm. Mundury i uzbrojenie, które zobaczymy w grze są zgodne z XIX-wiecznymi realiami, podobnie zresztą jak muzyka. W czasie zabawy usłyszymy też kilkadziesiąt minut kwestii i okrzyków żołnierzy, nagranych w językach odpowiadających krajom ich pochodzenia. Niewielkiej zmianie uległa techniczna strona oprawy graficznej tytułu, wprowadzono nowe animacje otoczenia (woda, drzewa itd.) oraz ulepszono efekty atmosferyczne. Nowścią jest także tryb dowódcy, w którym kierujemy oddziałami, którymi steruje komputerowe AI.

Frakcje Edytuj

W dodatku uświadczmy pięć ówczesnych mocarstw oraz ich unikalne jednostki.

I Cesarstwo Francuskie
Edytuj

Flaga Francja

Imperium Rosyjskie
Edytuj

Flaga Rosja

Cesarstwo Austrii
Edytuj

Flaga Austria

Królestwo Prus
Edytuj

Flaga Lenno

Wielka Brytania
Edytuj

Britain banner

Tło historyczne Edytuj

Dodatek ten przenosi akcję w czasy wojen napoleońskich.

Jest to seria konfliktów zbrojnych pomiędzy Francją i państwami z nią sprzymierzonymi a zmieniającą się koalicją innych państw Europy, w czasach supremacji Napoleona Bonaparte. Były one kontynuacją wojen między I Republiką Francuską a państwami I i II koalicji, które wybuchły z powodu rewolucji francuskiej i trwały – z inicjatywy i dzięki finansowaniu przez Wielką Brytanię – przez cały okres Konsulatu i I Cesarstwa.

W grudniu 1804 roku Napoleon Bonaparte koronował się na cesarza Francuzów jako Napoleon I. Udało mu się podporządkować część Europy, jednakże nie pokonał Anglii. Ostateczne porzucenie planów podbicia Anglii uznano po przegranej przez Napoleona bitwie pod Trafalgarem. W 1805 roku pokonał Rosjan oraz Austriaków w potyczce pod Austerlitz.

Dzięki pokonaniu Austriaków oraz Rosjan, narodziły się plany odzyskania niepodległości przez Polaków. We Włoszech u boku Napoleona powstały Legiony Polskie, a w 1807 roku powstało Księstwo Warszawskie podporządkowane Francji.

24 czerwca 1812 roku Wielka Armia Napoleona przekroczyła Niemen i rozpoczęła marsz na wschód. Stoczył tu dwie zwycięskie bitwy – pod Smoleńskiem i Borodino. Rosyjski feldmarszałek Michaił Kutuzow kontynuował odwrót, stosując jednocześnie taktykę spalonej ziemi, a Napoleon gnał Wielką Armię dalej na wschód, licząc na rozstrzygające zwycięstwo. Cesarz miał zamiar przeczekać zimę w zbudowanej w większości z drewna Moskwie, ale stało się to niemożliwe w wyniku wielkiego pożaru miasta wywołanego na rozkaz moskiewskiego generał-gubernatora Fiodora Roztopczyna. Plany Napoleona legły w gruzach. Wycofująca się armia była atakowana przez oddziały regularnej armii rosyjskiej, Kozaków i partyzantów, czemu towarzyszył niesprzyjający klimat – mrozy dziesiątkowały wojsko francuskie, które nie było na nie przygotowane.

(w toku)

Twórcy Edytuj

Firma odpowiedzialna za tytuł to tak naprawdę Flying Squirrel Entertainment,które stworzyło mod do gry Warband o nazwieMount & Musket: BattalionTale Worlds jedynie ją ulepszyło i wydało jako płatny dodatek.

CiekawostkiEdytuj

  • Napoleonic Wars jest ulepszoną wersją fanowskiego moda Mount & Musket: Battalion.
  • W ścieżce dźwiękowej w trakcie gry można usłyszeć Mazurek Dąbrowskiego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki