FANDOM

Ogniem i Mieczem
M&BOiMOkładkapl.jpg
Producent TaleWorlds

Snowberry Connection Sich Studio

Dystrybutor CD Project
Data wydania 04 Maj 2011 - Świat

04 Maj 2011 - Polska

Kategoria wiekowa PEGI: 16+
Platforma PC
Tryby Single-player, Multi-player
Typ Akcja, RPG, Strategia, Symulacja

Mount&Blade: Ogniem i Mieczem trzecia odsłona serii Mount&Blade. Została wydana przez turecką firmę TaleWorlds 4 Maja 2011 roku na świecie oraz w Polsce.

Ogniem i Mieczem jest wzorowana na historycznej trylogii Henryka Sienkiewicza oraz XVII wiecznej Polsko-Litewskiej Rzeczypospolitej

RozgrywkaEdytuj

Ogniem i Mieczem pokazuje historię XVII wiecznej wschodniej części kontynentu Europejskiego. Możesz dołączyć do wojny o władzę, dominację i chwałę do pięciu wielkich państw.

Królestwo Szwecji Edytuj

Silne i zjednoczone państwo Szwedzkie wtrącili się do wojny Polski z Księstwem Moskiewskim, armią złożoną z muszkieterów i dragonów. Armie państwa jednak tworzyli potężni Szwedzcy Rajtarzy oraz legiony pikinierów.

Wojsko Zaporoskie Edytuj

Powstańcze państwo Ukraińskie sprzeciwiły się władzy polskiej oraz ruskiej szlachty, przywódcą powstańców jest Hetman Bogdan Chmielnicki, który stara się stworzyć własny niepodległy kraj.

Rzeczpospolita Edytuj

Połączone paktem lubelskim państwo polskie i litewskie zjednoczyły się i razem pokonały wojska krzyżackie. Mimo to na ziemiach Rzeczypospolitej brakowało jedności. Nawet potężna armia składająca się z najpotężniejszej ciężkiej kawalerii na świecie - Husaria była dumą narodu. Jednak jednostki lekkiej kawalerii - dragoni świetnie wspierali husarię. Jedyne czego brakowało ówczesnej Polsce była jedność ...

Księstwo Moskiewskie Edytuj

Wielki naród jakim była Rosja ze stolicą w Moskwie rządzona była przez cara, który chciał podporządkować sobie państwa Europy. Wybuch powstania na Ukrainie i utracenie Smoleńska na rzecz swojego wroga - Rzeczypospolitej bardzo osłabiło carstwo, które jednak dalej nie można lekceważyć. Armia carska ma świetnych pikinierów i muszkieterów, którzy używają berdyszów częściej niż prochu.

Chanat Krymski Edytuj

Wspomagane przez potężne Imperium Osmańskie położone na półwyspie Krymskim wojska tatarskie dowodzone przez Islama Gireja są państwem, które swoją potężną armią podbiliby wiele twierdz chrześcijańskich lub prawosławnych. Tron Islam zdobył jednak podstępem zrzucając z tronu swojego brata - Mehmeta. Ich armia była bardzo różnorodna byli m.in. Janczarzy, którzy tworzyli elitę wśród jednostek dystansowych Chanatu i Azapów - świetnie wyszkoloną lekką piechotę.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki